onsdag 19 september 2012

Men vad vill jag minnas

Min grupp läste och analyserade "Men vad vill jag minnas" av Mattias Alkberg på lektionen. Dikten handlar om en person uppmanar en annan person att tänka på minnen, dess betydelse i nuet, vad man väljer att minnas och vad man faktiskt minns och den fick mig verkligen att börja tänka på frågor om minnen som t.ex.  vad man egentligen minns av händelser och hur väl man minns det. Det fick mig senare också att börja vilja ta vara på minnen så att dem inte försvinner, för de gör det mycket snabbare än man vad man tror!

Det här inlägget kanske blev lite väl kort men jag missbedömde tiden och hann aldrig skriva förrän nu ikväll och nu är jag trött så om jag skriver mer nu så är risken att det blir dåligt och sluddrigt ganska stor..

1 kommentar:

  1. Ja, har man kort om tid får inlägget bli kort. Bättre det än inte alls! Och så otroligt lååånga behöver ju inte inläggen vara. Bättre kort och intressant än långt och bladdrigt ;)

    SvaraRadera